Tlač vizitky - na výšku alebo na šírku?

O vizitkách sa toho už skutočne popísalo mnoho. Viac i menej navštevované webové stránky riešia dizajn dokonalej vizitky a radia ako ich treba prijímať alebo odovzdávať. Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, ktorá orientácia vizitky je najpoužívanejšia a aké sú jej benefity alebo nedostatky?

So susedmi máme toho oveľa viac spoločného ako si uvedomujeme

Odhliadnuc od kreatívnych vizitiek s netypickými tvarmi a rozmermi sa u nás najčastejšie môžeme stretnúť so štandardnými rozmermi vizitiek 90 x 50 mm. Podobná situácia je v susedných krajinách, kde sa takisto vo veľkej miere používajú práve tieto rozmery. Na západ od nás, teda v Nemecku, ale aj vo Švajčiarsku či v iných krajinách západnej Európy je preferovaná tlač vizitiek s rozmermi 85 x 55 mm.

To je však iba jedna stránka mince. Tou druhou je fakt, že minimálne u nás, ale s najväčšou pravdepodobnosťou aj u našich susedov je najbežnejšie používaná vizitka s horizontálnou orientáciou. Vizitka na šírku je tak osvedčenou klasikou, ktorá spravidla nikdy nič nepokazí alebo neurazí, no na druhej strane treba priznať, že zvyčajne ani neohúri. Naopak, vizitka na výšku dokáže skôr zaujať alebo dokonca až vyraziť dych. Ako sa však zdá, schopnosť vizitiek s orientáciou na výšku zaujať je primálo na to, aby v obľube predbehla vizitky na šírku.

Tip: Vytvorenie vizitiek vo Worde (návod)

Vizitka na šírku ponúka viac

V prospech vizitiek so štandardným tvarom a orientáciou vypovedá viacero výhod. Na vizitky na šírku sa v pohode dajú umiestniť všetky podstatné informácie vrátane horizontálneho alebo vertikálneho loga firmy. Problémom nebude ani dlhšie meno, či priezvisko, pracovná pozícia, údaje o firme, kontaktné údaje alebo v súčasnosti preferovaný QR kód.

Predná strana vizitky môže ponúkať kontaktné informácie, zadná strana môže byť kreatívnejšia. To však nie je všetko. Tradičný tvar vizitiek plne zodpovedá etikete, no zároveň vyhovuje aj rozmerom vizitkárov a stojanov na vizitky. Pri vizitkách na šírku usporiadaných  v zakladačoch oceníte vynikajúcu čitateľnosť a jednoduchú manipuláciu. Pri zvládnutom grafickom dizajne týchto vizitiek sa samozrejme netreba obávať ani toho, že by ste nezaujali. Dôkazom našich slov je fakt, že vizitky na šírku si dáva tlačiť široké spektrum profesií. Spomenúť môžeme lekárov, právnikov, finančných poradcov, ale aj úradníkov či remeselníkov.

Vizitka na výšku boduje skôr u kreatívnych povolaní

Nad vizitkou na výšku tiež netreba lámať palicu. Vizitka má síce pri umiestňovaní informácií isté slabiny a neraz ju treba pri čítaní otáčať, no ako sme to už viackrát naznačili, dokáže prekvapiť alebo až šokovať a preto aj napriek jej „nedostatkom“ môže byť ako stvorená pre umelcov alebo pre osoby pohybujúce sa v marketingu.