Ak plánujete založiť vlastný e-shop alebo ste ho už založili, tak určite gratulujem a držím vám palce, aby obchod šliapal, ako má. Ak budete ako 99% iných e-shopov posielať fyzicky tovaru alebo vaše výrobky, určite využijete niektorého z prepravcov. Medzi najobľúbenejšie v Česku patrí určite Slovenská pošta Zásilkovna, PPL, DPD, GLS a ďalšie. Všetci majú ale jedno spoločný. Každý bude chcieť, aby ste na balík nalepili štítok čiže etiketu s adresou zákazníka, vašou adresou, výškou dobierky a ďalším informáciami.
A tým sa dostávame k jadru veci. Ako najľahšie taký štítok vyrobiť?
1) Vytlačiť na bežný papier a nalepiť samolepiacou páskou
Ak pošlete naozaj len pár balíčkov za mesiac, môžete použiť túto možnosť. Proste adresu vytlačíte na bežný papier a vytlačíte. Potom vezmete nožnice, lepiacu pásku a ... A asi určite sami cítite, že to nie je práve profesionálny a vďaka zlouhavé prácu s pripevňovaním na balík, je to časovo pomerne náročné.
Na druhú stranu je to pomerne lacné riešenie a skoro každý má dispozícii bežnú atramentovú alebo laserovú tlačiareň, aby to mohol vytlačiť.
Páči sa vám toto riešenie alebo ideme radšej na nejaké lepšie?
2) Samolepiace štítky na A4
Vy určite chcete, aby výsledok vyzeral lepšie a ľahšie sa vám lepil na balík. A tiež dobre na balíku držal.
Touto cestou už si prešlo veľa eshopařů a ak netlačíte desiatky štítkov denne, určite vám môže táto možnosť vyhovovať pomerne dlho.
Cenovo je táto varianta lacná a vďaka bežnej atramentovej alebo laserovej tlačiarni, nie sú ani obstarávacie náklady príliš vysoké.
Samolepiace štítky sú umiestnené na A4 po 4ks, 8ks alebo 16ks. Vždy záleží, akú veľkosť po vás chce váš prepravcu. Standard býval 10x15cm, ale napríklad pre Zásilkovna si určite vystačíte s 10x13cm prípadne aj menším.
Nevýhodou zostáva to, že sa musíte vždy trafiť na správnu pozíciu na papieri. A ak tlačíte častejšie menšie počet štítkov, tak to tiež nie je úplne ideálne. Je možné popoludní pred zvozom vytlačiť naraz všetky štítky naraz. Ale čo do tej doby? Mať balíky po celom skladu a evidovať, ktorý je pre koho?
3) Samolepiace štítky v roliach
E-shop sa vám poriadne rozbehol a posielate už desiatky alebo dokonca stovky denne? Opäť gratulujeme.
Ale čo teraz ty adresné štítky? Čakať a potom tlačiť väčšie množstvo naraz už teraz nie je tak komfortná. Ak štítok neurobíte hneď, balíky sa vám váľa všade okolo, niečo pomýlite, apod ... To určite nie je ideálne.
Teraz nastal čas na profesionálne riešenie. Tlačiarne štítkov. Sú to tlačiarne, ktorú vie tlačiť iba na štítky v roliach, nič iné. Ale vie to naozaj rýchlo. Každý štítok samostatne. A hlavne nemajú v sebe žiadnu náplň. Takže tieto tlačiarne tlačia ZADARMO (áno, máte pravdu, žerú trochu elektriky, takže úplne zadarmo to nie je). Ako to funguje sme popísali v článku Prečo niektoré tlačiarne tlačiť bez náplne. Jediné, čo potrebujú sú špeciálne samolepiace Termocitlivý etikety.
Aj s týmto riešením si môžete zvoliť ideálnu veľkosť pre vášho prepravcu a vďaka tomu ušetriť za papier. Samozrejme, že čím menšia je štítky, tým bude lacnejšie. Opäť sú viacmenej štandardom 10x15 alebo 10x13 cm. Na tie sa vojde väčšina prepravcov.
Toto riešenie je teda veľmi lacné na prevádzku. Je výhodné na rýchlosť i komfort tlače.
Menšou nevýhodou je počiatočná investícia do obstarania tlačiarne štítkov. Tá sa pohybuje cca od 5.000, - vyššie. Tak vidíte, ani to nie je tak strašné a výhody prevyšujú, takže sa veľmi skoro zaplatí.
Ak chcete jedno z riešení uviesť do praxe, neváhajte zavolať alebo napísať. Pre každého klienta navrhneme vždy to najvýhodnejšie riešenie. Radi vám poradím.
Nech sa v podnikaní s e-shopom darí.
Denis z CDRmarket.sk