Doplnky do kancelárie, ktoré by mali byť samozrejmosťou

Pravdepodobne ste už niekedy zahliadli netradičné pracovné priestory medzinárodných spoločností. Možno ste si vtedy iba ticho povzdychli nad úžasnými pracovnými podmienkami ich zamestnancov. Samozrejme, tie sú pre mnohých z nás vzdialené na míle. Nič však nebráni tomu, aby ste si zariadili kanceláriu tak, že vám poskytne všetko dôležité. Doplnky do kancelárie, ktorým dnes dáme priestor sú užitočné, spríjemnia prácu a pripravia na každú situáciu.

Bez tlačiarne? Ani náhodou

Ak chceme vymenovať užitočné kancelárske doplnky, tak nemôžeme začať ničím iným, ako kvalitnou tlačiarňou. Tá je jednoducho na prvom mieste nášho zoznamu a mala by tvoriť súčasť vybavenia každej dobre vybavenej kancelárie.

V princípe je jedno pre akú tlačiareň sa rozhodnete. Nech už je to multifunkčná, atramentová alebo laserovú tlačiareň, dôležité bude, aby zvládala plniť požiadavky, ktoré od nej očakávate. Tlač textových, či grafických dokumentov, pracovných podkladov, reklamných letákov, pozvánok, ale aj potlače CD a DVD dokážu dať zabrať nejednej tlačiarni. Na našom blogu sme sa výberu tlačiarne venovali viackrát. Viac o jednotlivých tlačiarňach sa dozviete v článku Ako správne vybrať tlačiareň.

Skartovačka je dobrý nápad

Ak ste si doteraz mysleli, že skartovacie zariadenie patrí iba do kancelárií štátnych inštitúcií alebo organizácií, ktoré spracúvajú citlivé informácie, presvedčíme vás o opaku. Skartovacie zariadenie má význam aj vo firemnej alebo domácej kancelárii. Vieme si totiž celkom dobre predstaviť ako doma hádžete výpisy z bánk a rôzne citlivejšie dokumenty s osobnými údajmi do odpadkového koša. Nanajvýš ich  možno roztrhnete na polovicu alebo ak si dáte trochu námahy, tak ich spálite v krbe. So skartovacím zariadením to však už robiť nemusíte a doklady s údajmi ktoré by sa nemali dostať do nepovolaných rúk elegantne zlikvidujete. Tenučké pásiky papiera, ktorý prešiel skartovačkou už určite neposkladá ani MacGyver.

TIP: Okrem náplní do tlačiarní u nás nájdete aj nevyhnutné kancelárske potreby.

Magnetické tabule prídu vhod

Magnetická tabuľa zavesená v kancelárii je na nezaplatenie. Môžete tak mať neustále na očiach akékoľvek dôležité informácie. Okrem toho môže byť výborným zdrojom informácií pre „zábudlivejších kolegov“. No dokonale ju využijete pri plánovaní úloh, či počas firemných školení a prednášok. Magnetická tabuľa dokáže vniesť poriadok do prijímania objednávok, ale rovnako tak dobre poslúži iba na rýchle poznačenie si kontaktov. Všetko dokáže vylepšiť ešte systém v podobe magnetických koliesok, pások alebo farebných figúrok, či valčekov. Tie môžete priradiť k napísanému textu, odkazu alebo poznámke.

Poriadok na stole, poriadok v hlave

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, význam uprataného pracovného stola je väčší, ako si to pripúšťame. Albert Einstein, či Steve Jobs si mohli dovoliť mať na stole chaos, no pre väčšinu z nás je prínosom práve poriadok. Poriadok na stole ovplyvní náš pracovný výkon a čo to o nás napovie. Prečo by sme teda mali strácať čas hľadaním pera, ceruziek či sponiek pod kopami rozhádzaných papierov, keď ich môžeme mať poruke uložené v stojane? Za doplnky do kancelárie v podobe rôznych stojanov navyše dáte pár eur. Napokon na upratanom stole sa nájde miesto aj pre stojan s fotografiou ratolestí, ktorá vám spríjemní pracovné chvíle. 

Všetko doladia drobné kancelárske doplnky

V kancelárii strávime neraz viac času ako v kruhu rodiny. Úplne na mieste bude teda, ak v kancelári budeme mať drobnosti, ktoré nám prácu zjednodušia a spríjemnia. Poruke by ste preto mali mať napríklad slúchadlá do uší, či nabíjačku na mobil. Prácu vám však uľahčia aj také maličkosti ako sú zakladače, samolepiace štítky, alebo zošívačky. Ak vás táto téma zaujíma, prečítajte si článok o kancelárskych potrebách, ktoré vám uľahčia prácu. Nájdete v ňom niekoľko ďalších užitočných tipov na kancelárske doplnky.