Pozrite sa, ako vyriešiť časté problémy s tonermi a cartridgmi

Tlačiarne nám podobne ako klasické počítače, notebooky, tablety, či hoci aj smartfóny preukazujú výborné služby, no z času na čas sa v súvislosti s ich prevádzkou vyskytnú väčšie, či menšie problémy, ktoré treba okamžite riešiť. Viete, čo vám chce oznámiť tlačiareň chybovou hláškou alebo ostávate pri problémoch s tlačou bezradní? Pozrime sa spoločne na niektoré najbežnejšie problémy spojené s tonermi i cartridgmi a tiež na možné riešenia.

Správa „Printhead Error“  

Bez ohľadu na to s akou technológiou tlače pracuje tlačiareň, ktorú vlastníte, je veľmi dôležité, aby atramentové cartridge alebo tonery boli vždy v perfektnom stave. Napriek tomu, že si vyberáte originálne alebo kvalitné kompatibilné náplne od renomovaných výrobcov, môžete sa pomerne často stretnúť s chybovou hláškou „Printhead Error“.

Prostredníctvom tejto správy vám tlačiareň oznámi problémy s tlačovou hlavou. Nič príjemné, pretože tlačová hlava pri atramentových tlačiarňach zodpovedá za prenos drobných mikrokvapiek na papier prostredníctvom stoviek dýz. Niet preto divu, že tlačová hlava patrí medzi najzraniteľnejšie komponenty tlačiarne.

Ak sa vám na displeji zobrazila táto správa prvýkrát, pokúste sa problém vyriešiť vypnutím tlačiarne aspoň na pár minút. V prípade, že problém po opätovnom zapnutí tlačiarne naďalej pretrváva, nezostane vám nič iné iba skúsiť vyčistiť tlačovú hlavu. No ak bude aj tento váš pokus márny, budete musieť vymeniť náplň, ktorej súčasťou je tlačová hlava.

Samozrejme nie všetky náplne ponúkajú takúto možnosť a napríklad pri niektorých tlačiarňach budete musieť navštíviť servis, pretože tlačová hlava je v nich pevne zabudovaná.  S tlačovou hlavou sa spája ešte oveľa viac chýb alebo problémov. Za všetky môžeme spomenúť vynechávanie tlače, biele pruhy, rozmazané výtlačky, nesprávne zarovnanie, či zlú interpretáciu farieb. 

Atramentový cartridge nie je možné rozpoznať

Praktiky výrobcov tlačiarní a teda aj originálnych náplní neboli v minulosti voči používateľom tlačiarní dvakrát ústretové, nakoľko do svojich zariadení často inštalovali softvér na detekciu neoriginálnych cartridgov. Dnes je situácia o niečo lepšia a pravdou je, že viacerí výrobcovia  tlačiarní začali akceptovať kompatibilné náplne.

Samozrejme ešte aj dnes sa vám môže stať, že tlačiareň nedokáže rozpoznať neoriginálnu náplň. Z pohľadu zákazníka sú takéto komplikácie nepríjemné a kontraproduktívne, pretože oberajú o možnosť využívania cenovo výhodnejších atramentových cartridgov alebo tonerov od alternatívnych výrobcov. Čo teda môžete urobiť? Pri nerozpoznávaní neoriginálnej náplne  tlačiarňou vám neostane nič iné, iba siahnuť po originálnych náplniach a pri ďalšej kúpe tlačiarne uprednostniť také zariadenie, ktoré umožní používať kompatibilné atramentové náplne alebo kompatibilné tonery.    

TIP: Uvažujete nad kúpou novej tlačiarne? Nenechajte nič na náhodu, pomôže vám náš sprievodca - Vyberáme tlačiareň do domácnosti.

Nesprávne nainštalovaný cartridge

Nuž a napokon dáme priestor ďalšiemu pomerne frekventovanému chybovému hláseniu. V tomto prípade našťastie nejde o zámer výrobcov tlačiarní a tento problém sa spája s inými príčinami. Medzi ne patrí chybný mikročip na cartridgi, uplynutie expiračnej doby atramentovej náplne alebo nedôsledná výmena atramentovej náplne, kedy mikročip nemá kontakt s tlačiarňou a preto s ňou nemôže správne komunikovať.

Prečítajte si tiež:  Došiel vám toner? Aký toner kúpiť: originálny alebo neoriginálny toner?