Tlačiarne štítkov nepodceňujte. Dokážu byť efektným nástrojom marketingu

Informácie, marketing a komunikácia s klientmi alebo zákazníkmi dnes hýbu svetom. Techniky marketingu dnes bežne využívajú známe osobnosti, politici no a samozrejme podnikateľské subjekty. Tie dokonca ak chcú byť súčasťou dynamicky rozvíjajúceho sa sveta, musia neustále hľadať nové spôsoby a možnosti, ako osloviť alebo informovať svojich súčasných či potenciálnych klientov.

Štítky môžu byť dokonalým zdrojom informácií a silným tromfom najmä v rukách podnikateľov

Tlačiarne štítkov sú dnes bežne využívané takmer vo všetkých priemyselných odvetviach. Vďaka moderným technológiám je ich obsluha úplne jednoduchá, proces tlače zrýchľuje prístup k uloženým šablónam. Vytvorené štítky zefektívňujú zásobovanie, zvyšujú úroveň produktivity práce a tiež informujú, upozorňujú, chránia či predchádzajú pracovným úrazom.

Štítkom sa nedá nič vytknúť ani z pohľadu ich odolnosti. Sú schopné odolávať vplyvom počasia, vysokým teplotám, agresívnym chemikáliám, striekaniu pod vysokým tlakom a viacnásobným umývacím cyklom. Štítky v prípade potreby dokážu držať na mastných, drsných alebo na lakovaných materiáloch, problémom nie je ani zdravotná neškodnosť štítkov, ktorá je vyžadovaná v potravinárstve. V prospech štítkov napokon vypovedá tiež priaznivá cena  spotrebného materiálu používaného na ich tvorbu.

Aj keď sa vám to teda na prvý pohľad možno nezdá, tlačiarne štítkov, resp. štítky s reklamným logom firmy a množstvom relevantných údajov o produkte, či výrobku dokážu byť naozaj vynikajúcim nástrojom marketingu a súčasne významným zdrojom informácií alebo komunikačným kanálom medzi podnikateľským subjektom a konečným užívateľom či spotrebiteľom. Aby však neostalo iba pri slovách poďme sa pozrieť na niekoľko konkrétnych využití štítkov.

Nad výhodami štítkov by sa mali zamyslieť predajcovia z dvora

Profesionálny vzhľad a kvalita štítka je veľmi dôležitá pre predajcov exkluzívnych produktov. Archívne vína z vlastnej produkcie alebo alkohol (samozrejme z legálnej pestovateľskej pálenice) sú iba názornou ukážkou možného využitia kvalitných štítkov.

Štítky sú však výborným tipom aj pre prvovýrobcov, ktorí predávajú svoje výrobky alebo pestovateľské a chovateľské prebytky v malých množstvách priamo konečnému spotrebiteľovi. Inak povedané, štítky na produktoch predávaných v rámci tzv. predaja z dvora môžu informovať nielen o výhodách a zložení produktu, či o jeho trvanlivosti, ale aj o samotnom prvovýrobcovi. Vrátane kontaktných a iných marketingových údajov.

O výhodách tlačiarní štítkov sa denne presviedčajú e-shopy

Tlačiarne štítkov už dnes patria do „povinnej výbavy“ takmer všetkých firiem prevádzkujúcich e-shopy. Dôvod je prozaický. Počet produktov v e-shopoch sa spravidla ráta na desiatky alebo stovky, v prípade naozaj veľkých spoločností ide až desiatky tisícok produktov. V závislosti od veľkosti e-shopu a počtu ponúkaných produktov sa v podstate odvíja aj počet objednávok, ktoré treba každý deň vybaviť. Čo však majú všetky tieto spoločnosti rovnaké, je snaha o čo najrýchlejšie vybavenie objednávky. Na nejaké zdĺhavé vypisovanie doručovacej adresy tu rozhodne nie je priestor, takže do celého procesu sa zapájajú tlačiarne štítkov, ktoré promptným vytlačením desiatok adresných štítkov zrýchľujú vyexpedovanie objednaného tovaru.

Tip: Vyberáme správnu tlačiareň štítkov

Štítky sú perfektnou voľbou pre gastronomické prevádzky

O spôsobe zabezpečenia stravovania v princípe rozhoduje zamestnávateľ. Nakoľko nie vždy je k dispozícii závodná jedáleň, veľa zamestnancov na svoje stravovanie využíva služby gastronomických prevádzok doručujúcich objednané jedlo v krabiciach či stravovacích boxoch.

Nuž a práve tu sa otvára veľký marketingový priestor pre gastronomické prevádzky, ktoré môžu na boxy umiestniť nielen štítky s informáciami o zložení jedla, alergénoch alebo o dĺžke či spôsobe ohrevu, ale aj logo svojej firmy, kontaktné údaje a marketingové slogany.   

Tlačiarne štítkov sa nestratia ani doma

Vyššie uvedené príklady využitia štítkov sa týkali predovšetkým podnikateľského segmentu. Tlačiarne štítkov sa ale samozrejme dajú využiť aj v domácom prostredí. Fantázii sa medze nekladú, štítky môžete použiť na označenie nádobiek s liekmi, potravinami i koreninami, muži ich uvítajú na krabičkách so skrutkami alebo maticami. Uplatnia sa tiež pri označení zakladačov s faktúrami, za plyn, či elektrinu, rovnako ako pri označovaní krabíc so sezónnymi doplnkami atď.

Tip: Tlačiť štítky na produkty interne alebo externe?